Wij staken op 6 november 2019

01-11-2019

Op dit moment lukt het ons nog steeds om intern vervangingen op te vangen door met personeel te schuiven en taken te laten liggen. Ondanks dat u hier als ouders geen hinder van heeft en we nog geen klas naar huis hebben moeten sturen, blijft het lerarentekort dus wel degelijk een grote rol spelen binnen het onderwijs van alledag. De verwachting is dat in de nabije toekomst ook op onze school klassen thuis moeten blijven.

We zien nog altijd dat er een financieel groot verschil is tussen primair onderwijs en voortgezet onderwijs waardoor ons vak in het primair onderwijs in de loop van de jaren een grote kentering heeft doorgemaakt in veel minder aanmeldingen voor dit mooie beroep. Dat merkt Nederland nu echt, maar dringt helaas niet door tot de politiek.

Op 6 november volgen wij daarom de oproep van de vakbonden en doen mee aan de landelijke staking. Onze school is deze dag gesloten voor álle kinderen. Wij maken geen uitzonderingen. U kunt uw kind(eren) deze dag dus niet naar school brengen.